ქართული ენის წრის სამუშაო გეგმა
გამომხატველობითი
კითხვის წრე „ დედაო ენავ“
1
|
საგანი
|
ქართული ენა
|
2
|
საფეხური
|
დაწყებითი
|
3
|
კლასი
|
III-კლასი
|
4
|
წრის მუშაობის დაწყების დრო/საათი
|
2018-2019სასწავლო
წელი,პირველი სემესტრი ხუთშაბათი 13, 30წთ
|
5
|
ხანგრძლივობა
|
45 წთ
|
6
|
წრის ხელმძღვანელი
|
მზია ბერიძე
|
7
|
მიზანი
|
წრის მიზანია
ხელი შეუწყოს მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების
განვითარებას, რაც გამოიხატება:
1) მხატვრული ტექსტების
გამომხატველობით და შთაბეჭდავად წაკითხვაში.
2.წაკითხულის გაგება -გააზრება, რაც გულისხმობს მკითხველის
აქტიურ მონაწილეობას კითხვის პროცესის სამივე ეტაპზე: კითხვის დაწყებამდე, კითხვის
დროსა და კითხვის შემდეგ. ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
დაწყებითი საფეხურიდანვე მოსწავლეები აღნიშნულ
წრეში ჩართულობით სემესტრის ბოლოსათვის
შეძლებენ კითხვის ტექნიკის თანდათანობით სრულყოფას ,რაც საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს, გახდნენ გაწაფული
მკითხველები, გაიგონ და გაიაზრონ წაკითხული.
წაკითხულის გაგება-გააზრება მნიშვნელოვანწილადაა დამოკიდებული ლექსიკურ მარაგზე
- რაც უფრო მდიდარია მოსწავლის ლექსიკური მარაგი, მით უფრო წარმატებულია იგი, როგორც
მკითხველი. ამდენად, ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრებაზე ზრუნვას სწავლების საწყის
ეტაპზევე საგანგებო ყურადღება უნდა მიექცეს.
მოსწავლეებს უშუალოდ ექნებათ შეხება
წიგნებთან, ტექსტებთან, ბიბლიოთეკებთან, დაამზადებენ კედლის გაზეთს, ,აფიშას’’ . გამომხატველობითი კითხვის
წრე ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების გამოვლენასა და გაძლიერებას.
წაახალისებს და აამაღლებს მოტივაციის დონეს იმ მოსწავლეებში, რომლებსაც მეტნაკლებად
აქვთ მხატვრული კითხვის ნიჭი, მაგრამ არ
არიან საკუთარ შესაძლებლობებში დარწმუნებულები
არ ეძლევათ თვითგამოხატვის საშუალება. წრის ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზანია
მოსწავლეებს შევაყვარო კითხვა;
|
8
|
აქტუალობა
|
წრის აქტუალობა იმაში მდგომარეობს
,რომ მოსწავლემ უნდა მიიღოს სკოლაში არა
მარტო სტანდარტული ცოდნა , ასევე შემოქმედებითი აზროვნების უნარის ჩამოყალიბება
. ამ ყველაფრის მიღწევა წარმატებით შეიძლება თუ სასკოლო სასწავლო მუშაობას ,სათანადო
კლასგარეშე მუშაობით შევავსებთ და სწორედ
საწრეო მუშაობის მთავარი დანიშნულებაა მოსწავლეთა ცოდნის ხარისხის გაუმჯობესება
.
|
9
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
მოსალოდნელი
შედეგები: წრეში მუშაობის შედეგად მოსწავლეები
შეძლებენ გაწაფულ და გამომხატველობით წაკითხვას ამა თუ იმ ნაწარმოების , ასევე გაგება -გააზრებას და ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას. მიღებულ უნარ-
ჩვევებს გამოიყენებენ პრაქტიკაში.
|
1
|
განსახილველი თემები
|
თარიღი
|
ხანგრძლივობა
|
რესურსები
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
შენიშვნა
|
2
|
წრის ჩამოყალიბება,
წრეში გაერთიანებულ მოსწავლეთა სია.რატომ გავწევრიანდი წრეში.ჩვენი მოლოდინები.
|
11.10
|
45 წთ
|
საკლასო ოთახი. დაფა ,კალამი .წებოვანი ფურცლები.
|
თანამშრომლობა
|
მოსწავლე მაჯელობს და გამოხატავს თავის აზრს წრის
მნიშვნელობაზე.რა მოლოდინები აქვთ.
|
|
3
|
იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაფია.
|
18.10
|
45
|
საკითხავი ლიტერატურა -დიდი ქართველები,გამოჩენილი ადამიანების ბიოგრაფია „იაკობ გოგებაშვილი“, დაფა ,ცარცი.
|
სწრაფი და გამომეტყველებითი კითხვის უნარი.ტექსტის გაგება -გააზრება.
|
ტექსტის
დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებიტ ,გაგრძელებით,იცავს სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს
თავის დამოკიდებულებას.
|
|
4
|
ი.გოგებაშვილი-„სირცხვილის აშორება“,“სიზარმაცეს მათხოვრობა მოსდევს“
|
25.10
|
45
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“, კალამი,წებოვანი ფურცლები ,დაფა, ცარცი.
|
წერილობითი ტექსტის გაშიფვრის უნარის გამომუშავება . წაკითხულის გაგება-გააზრება
|
ტექსტის დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებით ,გაგრძელებით,იცავს სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას.
|
|
5
|
ი.გოგებაშვილის -„ვირის ჭკუა“, მეცხვარე და მარტი“,“კატა და ძეხვი“
|
1.11
|
45
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“
დაფა,წებოვანი ფურცლები
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი. .წაკითხულის გაგება-გააზრება.
|
ტექსტის დამუშავება ,გამომეტყველებით წა
წაკითხვა.
|
|
6
|
ი.გოგებაშვილის -„ჭკვიანი ძაღლები“
|
8.11
|
45
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“
დაფა,წებოვანი ფურცლები
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი. .წაკითხულის გაგება-გააზრება.
|
ტექსტის დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებით ,გაგრძელებით,იცავს სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას.
|
|
7
|
ი.გოგებაშვილის -„იავნანამ რა ჰქმნა“
|
15.11
|
45
|
ი.გოგოებაშვილის -„იავნანამ რა ჰქმნა.“
|
გაწაფულად კითხვა.
|
ტექსტის წაკითხვა გამომეტყველებით.მსჯელობა კითხვა
პასუხი.
|
|
8
|
იი.გოგებაშვილის -ბიოგრაფიის,წაკითხული მოთხრობების საპრეზენტაციო ღონისძიებისათვის ჯგუფებში კედლის გაზეთისა და აფიშის დამზადება
|
22.11
|
45
|
ფორმატის ქაღალდი,ფერადი ფანქრები ,წებო,კალამი
|
ჯგუფური მუშაობის ,თანამშრომლობის ,პრეზენტაციის უნარი განვითარება.
|
ჯგუფები მუშაობენ საპრეზენტაციო მასალაზე ,აფორმებენ
და ამზადებენ კედლის გაზეთს და აფისას
|
|
9
|
ღონისძიება „ჩვენი მოძღვარი“
|
29.11
|
45
|
საკლასო ოთახი,
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი,შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვთარება.
|
მოსწავლეები მხატვრულად წარმოთქვამენ ლექსებს ,მოთხრობებს
.
|
|
10
|
რ.ინანიშვილის-„ფუღურო“
|
6.12
|
45
|
რ.ინანიშვილის -მოთხრობები .დაბა ,ცარცი, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
|
სწრაფი და გამომეტყველებითი უნარი,ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
|
მოთხრობის მხატვრულად წაკითხვა ,დამუსავება აბზაცებად
,გაგება-გააზრება. მსჯელობა.
|
|
11
|
სულხან -საბა ორბელიანი-„ქორი და იხვი“, „ძალა ერთობაშია
|
13.12
|
45
|
სულხან- საბა ორბელიანი-„იგავ -არაკები“
|
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება, სწრაფი და გამომეტყველებითი უნარები
|
იგავის წაკითხვა გამომეტყველებით წაკითხულის გააზრება.
|
|
12
|
ასტრიდ ლინგრენი-„ბუილერბიელი ბავშვები“
|
20.12
|
45
|
ატრიდ ლინგრენი-„მოთხრობები“
|
წაკითხულის გაგება-გააზრება,გამომეტყველებითი უნარები
|
მოთხრობის მხატვრულად წაკითხვა ,დამუსავება აბზაცებად ,გაგება-გააზრება. მსჯელობა.
|
|
13
|
წრის მუშაობის შეჯამება
|
27.12
|
45წთ
|
დაფა ცარცი , თაბახის ფურცლები , კალამი წებოვანი ფურცლები.
|
შემოქმედებითი და პრეზენტაციის უნარების განვითარება.
|
წრის მუსაობის შეჯამება მთავიანთი დამოკიდებულების
გამოხათვა წერილობიტ .მსჯელობა რით იყო საინტერესო და რას შეცვლიდნენ მუშაობასი.
|
|
Комментарии
Отправить комментарий